چگونه بر روی کارت لمینیت می چسبد

نحوه عملکرد دستگاه های کارت پرینتر
نحوه عملکرد دستگاه های کارت پرینتر
آوریل 7, 2019
کار کردن با نرم افزار کارت فایو چگونه است
کار کردن با نرم افزار کارت فایو چگونه است
اکتبر 14, 2019
چگونه بر روی کارت لمینیت می چسبد

ابتدا باید ببینیم لمینیت چیست؟

اگر یک تعریف کلی و یا عمومی داشته باشیم برای حفظ آثار چاپی به کار می رود در واقع لمینت یک حالت مایع بر روی صفحه چاپی می باشد که آن را در برابر رطوبت و تغییر دما حفظ می کند.

و نکته این که لمینیت چاپ نیست بلکه بعد از چاپ آن را پرس یا لمینیت می کنند که در عمل چاپ غیر مستقیم انجام می شود.

حال که با تعریف لمینیت آشنا شدید به انواع لمینیت می پردازیم:

انواع لمینیت

اصولا لمینیت به براق سرد و گرم تقسیم می شوند و در بازار کار وجود دارد این روش سطوح پلاستیکی که ویژگی های خاصی از لحاظ میکرون و ابعاد را دارا می باشد.

 

لمینیت سرد :

که سرد نازکتر زیباتر و گران تر می باشد

لمینیت گرم :

  1- مات

2- براق

که معمولا برای کار های بزرگ استفاده می شود و که متداولترین روش می باشد که ما هم از این روش استفاده می کنیم و یک کاری که از قدیم الایام بوده است که به اصطلاح پرس می گفتند مانند کارت ملی قدیمی .

چگونه بر روی کارت لمینیت می چسبد

تفاوت لمینیت سرد با گرم چیست؟

روش سرد یعنی بدون گرما یک لایه نازک مانند سلفون روی کار کشیده می شود  ولی در روش گرم ابتدا وارد دستگاه لمینیتور شده و بعد از گرمای نزدیک به 134 سانتیگراد به اصطلاح پخته می شود و بعد با دستگاه خنک کننده در همان لمینیتور خنک می شود.

 

چگونه بر روی کارت لمینیت می چسبد

 انواع چاپ

  • چاپ مستقیم
  • چاپ غیر مستقیم

ممکن برایتان سوال پیش آمده باشد  که چه ربطی به لمینیت دارد؟ الان برایتان کامل توضیح می دهم :

در چاپ مستقیم کارت با ریبون در ارتباط است  یعنی هیچ واسطه ای وجود ندارد و عمل انتقال  جوهر از ریبون به سطح کارت انجام می گیرد و لمینیت روی آن قرار نمی گیرد این روش بسیار ساده است و معمولا در پرینتر حرارتی بیشتر دیده می شود پرینتر های هایتی که در زمینه چاپ مستقیم در بازار طرفداران بسیاری دارد و بهترین گزینه می باشد.

در چاپ غیر مستقیم کارت با ریبون در ارتباط نیست و صرفه جویی در ریبون  و جوهر استفاده شده در آن می باشد و فرایند چاپ از طریق یک لایه فیلم انجام می گیرد و قابلیت خیلی مهم که دارد فرایند لمینیت کردن کارت های pvc  با ضخامت 0.25 میلیمتر را فراهم می کند که به پرینتر های فارگو می توانیم اشاره کنیم.

پس با توجه به توضیحات بالا متوجه شدید که در چاپ غیر مستقیم یک لایه نازک لمینیت بر روی کارت کشیده می شود.

حال که با چاپ مستقیم و غیر مستقیم آشنا شدید چاپ دیجیتال و چاپ افست وجود دارد که مطمئنا با این روش چاپ ها آشنا هستید می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ افست به چاپ کارت پی وی سی آفست (لمینیت) مراجعه نمایید.

که یکی از رایج ترین نوع چاپ های چاپ افست است که شرکت ما با این چاپ و لمینیت کردن آن کار می کنیم. می توانید برای آشنایی بیشتر با چاپگر مستقیم و چاپگر غیر مستقیم بر روی لینک های آن زده و مطالعه فرمایید.

 

چگونه بر روی  کارت لمینیت می چسبد ؟

در سه مرحله این کار انجام می شود :

  1. مرحله اول چاپ
  2. مرحله دوم چسباندن  لمینیت و یا Overlay
  3. مرحله سوم پخت در دستگاه لمینیتور

 

چگونه بر روی کارت لمینیت می چسبد

 

در چاپ افست ابتدا طرح مورد نظر بر روی شیت های پی وی سی بستگی به نظر مشتری که 300 میکرون، 500 میکرون و 760 میکرون باشد چاپ صورت می گیرد . بعد از چاپ پشت و رو کارت  وارد دستگاه لمینیتور شده و با استفاده از دستگاه یک پوشش نازک که Overlay  می گویند بر روی  دو طرف کارت لمینیت می چسبد و در مرحله آخر همانطور که بالا توضیح دادیم کارت های لمینیت شده را در داخل سینی های مخصوص  دستگاه می چینند و آن ها را داخل دستگاه قرار داده  و به درجه از پخت می رسانند و بعد از داخل دستگاه خارج نموده در دستگاه خنک کننده قرار می دهند و در آخر با دستگاه پانچ آن را به پانچ نموده به ابعاد 8.5 در 5.5 سانتیمتر که اندازه کارت بانکی است در می اورند و تحویل مشتری داد می شود.

چگونه بر روی کارت لمینیت می چسبد

سخن پایانی

امیدوارم  با چگونه بر روی  کارت لمینیت می چسبد آشنا شده باشید مجموعه سانا از شما تشکر صمیمانه دارد که ما را تا انتهای مطلب دنبال کردید حتما با گذاشتن نظرات ما را خوشحال نمایید.

3 دیدگاه ها

  1. […] لمینیت برای حفظ آثار چاپی به کار می رود برای توضیح کامل لمینیت به چگونه بر روی  کارت لمینیت می چسبد؟ را مطالعه فرمایید که در آن کامل توضیح […]

  2. […] روی  کار قرار می گیرد برای آشنایی با لمینیت  به لینک چگونه بر روی کارت لمینیت می چسبد مراجعه […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

pvc